דוגמא לטקס החתונה של יעל וטום

טקס חתונה לדוגמה

ערב טוב משפחה אהובה וחברים יקרים.

ראשית, תודה רבה לכולכם, שהגעתם לחגוג את ברית הזוגיות של יעל וטום. כמו שכבר בוודאי הבנתם, ייערך כאן הערב טקס נישואין אלטרנטיבי, טקס שונה, חילוני וישראלי, שחיברו יעל וטום. טקס זה יהווה הצהרה של יעל וטום בפניכם ובפני העולם, על החלטתם לחיות את חייהם יחד בזוגיות ממוסדת ועל כוונתם להקים בית ומשפחה בישראל. הטקס עצמו, בדיוק כמו חייהם המשותפים, מבוסס ומושתת על עקרונות וערכים המחברים בין עולם הערכים של יעל וטום: בראש ובראשונה שוויון, חברות, כבוד הדדי, אכפתיות, הבנה, פלורליזם ומעל הכל – אהבה.

הטקס יכלול מספר חלקים, שבוודאי מוכרים לכולכם, להם הקנו יעל וטום את הפרשנות האישית שלהם. פרשנות אישית שהתפתחה במהלך חייהם המשותפים בארבע וחצי השנים האחרונות בשילוב עם השקפת עולמם ואמונתם. תהיה בו הרמת כוסית, תהיינה בו ברכות, יעל וטום יחליפו טבעות, אפילו שבירת כוס תהיה, וגם המשפחה האהובה והחברים היקרים יהיו שותפים פעילים.

יעל וטום מבקשים במעמד זה לברך את כולכם בברכת חיים טובים ומאושרים, ומאחלים לכם שהאהבה שממלאת את ביתם, תאיר גם את חייכם. כל אחת ואחד מכם שנמצאים כאן איתנו, חשובים, מיוחדים ויקרים מאוד לליבם. ובהזדמנות זו, הם מבקשים שוב להודות לכם על שאתם חולקים עימם רגע מיוחד זה.

הרמת כוסית

אני מזמין את כולכם להרים כוסית משקה ולהצטרף אליי לברכה:

לחיי רגע מיוחד זה, ולעוד רגעים רבים ומאושרים כמותו. לזוגיות טובה, לשוויון בין כולם, לכבוד הדדי, להבנה, לאכפתיות ולאהבה. לחיים!

על החופה

יעל וטום, החופה שמעל שניכם, חופת אהבתכם, היא סמל לכניסתכם אל ביתכם המשותף בו תגורו שניכם באהבה, בכבוד ובשלום. קורת הגג אותה תבנו תעניק לכם מרחב של צמיחה וקבלה.

תמר ונועם

שבע הברכות

שוויון – אתם נכנסים לברית זוגיות זו ביניכם מתוך התפיסה ששניכם שווים. זוהי נקודת המוצא בזוגיות המיוחדת שלכם. מי ייתן והשוויון ישרור ביניכם, בביתכם, בין כל בני האדם ובעולם כולו.

חברות – זהו ערך עליון בזוגיות שלכם. השיתוף, התמיכה, האחווה, להיות שם תמיד אחד למען השנייה ואחת למען השני. ערך עליון זה ילווה אתכם במהלך כל חייכם, ואת הערך הזה גם תפיצו לכל סביבתכם.

כבוד הדדי – תמיד תסתכלו אחד לשני בגובה העיניים, תעריכו, תוקירו, ותקבלו את הדברים המשותפים לשניכם, אבל גם את השוני ביניכם. הכבוד ההדדי זו לא סיסמה, זו דרך חיים שתוביל אתכם תמיד יחד – אחד לצד השני.

אכפתיות – היו קשובים אחד לשני, תדאגו, תתעניינו, גלו תמיד אמפטיה וסימפטיה. תחשבו בכל רגע ושנייה על הצרכים הייחודים אחד של השני, מלאו אותם באהבה מתוך אהבה, ממקום של רצון להעניק, של יחס ותשומת לב. מתוך הזוגיות שלכם היו עירניים גם לסובב אתכם, ראו את הזולת ואת צרכיו, וגלו אכפתיות גם כלפיו.

הבנה – ההבנה היא מפתח במערכת היחסים שלכם. ההקשבה, הלמידה וההפנמה שלכם האחד את השנייה יובילו להבנה ומתוכה גם לבנייה. בנייה של חיים משותפים, בנייה של בית ומשפחה חדשה בישראל, בנייה שתהיה עבורכם עולם ומלואו.

פלורליזם – לכל אחד ואחת מכם דרך חשיבה מעט שונה ותפיסה קצת אחרת באופן טבעי. שמרו על האני מאמין שלכם, על הייחודיות והשונות שלכם, אך גלו גם סבלנות וסובלנות כלפי האחר. כבדו את ריבוי הקולות שסביבכם ואת ביטוייהם המגוונים.

אהבה – פנים רבות לה והיא נגלית ומתפתחת בדרכים שונות. רבים לפניכם כבר המשילו אותה לאש, ללהבה. שמרו על הלהבה הזאת, היקרה מפז, בכל דרך שתבחרו. דאגו תמיד ללבות ולטפח אותה, הזינו אותה בכל טוב, הוסיפו את התבלינים המיוחדים שלכם לתוכה, ואף פעם אל תפסיקו לרגש ולהתרגש אחד מהשנייה.

ברכות הדדיות והחלפת טבעות

בטבעת זו, אני בוחר בך להיות לי לאישה ולרעיה, שותפה לחיים ולדרך, ומקדש אותך בברית הזוגיות.

בטבעת זו, אני בוחרת בך להיות לי לאיש ורע, שותף לחיים ולדרך, ומקדשת אותך בברית הזוגיות.

שבירת כוס ויאללה בלאגן!

ישנן סיבות שונות ומגוונת למסורת עתיקת היומין של שבירת הכוס. עבורנו שבירתה מסמלת סיומו של פרק אחד בחיים, ותחילתו של הפרק החדש, החשוב והמרגש הזה שלשמו התכנסנו כאן הערב. שבירת הכוס מסמלת את המשמעויות המרכזיות של הכניסה לקשר של אהבה ונישואין, את הנכונות לעשות את השינויים ו”השבירות” הכרוכים במעבר מאני לאנחנו, ואת ההחלטה לחלוק את חייכם יחד לתמיד.

הטקסט לקוח מתוך בלוג גולות של יעל וטום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן