אז למה אני מאמין בטקס חתונה אלטרנטיבי ?

מהי זיקתי ליהדות חילונית ולהשקפה ההומניסטית?

אני מאמין כי החופה הנה תחילת הדרך, היא מסמלת התחלה של קשר זוגי איתן ולכן הקהל שהגיע לחופה נהנה לשמוע את תקציר הפרקים הקודמים ולהעמיק את תחושת ההנאה מהטקס ומהיותו אותנטי ואישי.
טקס החופה החילוני יכול להיערך בכל זמן בשנה. אין מגבלות של תקופת בין המצרים או של ימי ספירת העומר, אין הגבלות של כניסת השבת או יציאתה. אפשר להחליט על כל יום שמושך או פנוי במקום האירוע הנבחר.
הרפורמיים מגדירים את עצמם כדתיים. ייתכן שלפעמים תהיה זיקה רעיונית בין טקסים חילוניים לרפורמיים, אבל הזיקה הדתית יכולה להביא לשמירה על מסגרת שהטקס החילוני אינו מחויב לה, למשל לגבי זהות הזוגות הנשואים.
טקס החופה האלטרנטיבי מאפשר הגדרה רחבה ואישית של הזהות בכלל והזהות היהודית בפרט. אין הגדרה אחת מחייבת ואחידה של מיהו הזוג המתחתן. הטקס מאפשר מתן ביטוי לזוג שמביא איתו לתוך הבית רב תרבותיות, שילוב של תרבות יהודית ורוסית, יהודית וצ’כית או כל צירוף אפשרי הנובע מההיכרות של זוגות מעורבים, בה יש מקום לכל התרבויות שהן חלק מהזהות הזוגית. זאת לעומת רפורמים, שיחייבו גיור מוקדם של בן הזוג שאינו יהודי.

אדם ונעמה

מהותם של נישואים אזרחיים

היא רישום ביורוקרטי של המדינה, הסדר אדמיניסטרטיבי-פורמאלי המאשר מסמכים ויש בו הכרזה, מול שני עדים לפחות, כי הזוג רשום כנשוי מבחינת המדינה. מטרתם של הנישואים האלה היא הסדרת היחסים החוקיים, הבטחת הזכויות שבהקמת משפחה, מיסוד החובות ההדדיים בין בני הזוג והכרה מצד הממסד לגבי אופי היחסים ביניהם. היום אין אפשרות לעריכת נישואים אזרחיים בישראל שיוכרו על ידי המדינה.

מהותם של נישואים יהודיים חילוניים,

לעומת זאת, היא הכרזה קבל עם ועולם על אופי השותפות והזוגיות הנוצרת. על האלמנטים הרוחניים והתרבותיים שעליהם מיוסד הקשר הזוגי. הכרזה זו נעשית באמצעות טקס, אליו מוזמנים חברי הקהילה של בני הזוג, האנשים שעבורם הקשר הנוצר הוא משמעותי. הטקס אמור לייצר את השינוי התודעתי אצל בני הזוג ואלו המכירים אותם כי כוונותיהם ליצור שותפות מתמשכת והקמת בית משותף.

אני מאמין כי לכל אדם באשר הוא אדם יש את הזכות לממש את הזכות הבסיסית ביותר,

לבוא בברית את הנישואין ובכך להעניק משנה תוקף להצהרת האהבה של בני הזוג אל מול האנשים שהכי אוהבים אותם ושהוזמנו להיות עדים ליום חג זה. אני שמח כי יש לי את הזכות והיכולת לעזור בכך.
לטקס חופה חילוני, כמו לזה הרפורמי או הקונסרבטיבי, אין תקפות מבחינת החוק. זהו טקס תרבותי המיועד כהצהרת ברית זוגיות, אהבה ושותפות כלפי משפחה, חברים וקהילה.

אני מאמין שעל החופה להיות ייחודית אישית ומרגשת ואליה לגרום לאורחים להתרוממות רוח
אני מאמין שהחתונה שלך צריכה להתקיים באיזה יום שתבחר, חגים,שבתות, שקיעת שישי, ספירת העומר. אני מאמין כי על בני הזוג להיות מעורבים לחלוטין בבחירת התכנים שבטקס ועליהם להביא את אהבתם בפני החשובים להם מכל, בדיוק איך שחלמו ומתי שירצו , בהיותי מחובר לצד האמנותי והומניסטי, אני שמח שיש בי את היכולת לעזור לאוהבים להפוך את הסיפור האישי שלהם לאירוע יוצא דופן, שממזג את הלך הרוח היהודי וחילוני יחדיו.
החופה היא בעצם הטקס שאליו הוזמנו האורחים – אחרי שמשקיעים כ”כ הרבה בבחירת האולם, בבר, באוכל ומה לא – לי נראה הכי הגיוני להשקיע גם ובעיקר בטקס עצמו!
בטקס החילוני הזוג עומד באור הזרקורים. זו ההזדמנות לספר על הזוגיות , על האהבה על הברית הנחתמת בין בני הזוג. זה הזמן לדבר על הדברים הקטנים שהובילו לכך שתבחרו זה בזו, במסגרת של שילוב הטקס המסורתי עם התכנים האישיים שלכם.

בראש השנה, לפני מספר שנים ביקש חברי הטוב שאחתן אותו ואת בת זוגתו..
הסיבה -מועד החתונה – אבל בפועל הוא וטליה אשתו הרגישו כי הם לא מתחברים בכלל לטקס יהודי אורטודוקסי מנוכר ורגיל ולכן ביקשו לעשות משהו אישי, חם, מרגש ואחר –
הרעיון הקסים אותי ושמחתי לעזור – כתבתי וערכתי להם טקס מרגש עד מאוד ברוח היהדות שמחובר אליהם ושמספר את הסיפור האישי שלהם,
הטקס החילוני שערכתי להם, אפשר לי להביא את צרור החוויות שלהם לידי ביטוי וחגיגה, דבר שהסב לי אושר רב, ועל כן החלטתי לאפשר זאת גם לזוגות אחרים – מאז חיתנתי זוגות רבים, שרצו להביא את סיפור האהבה שלהם לחופה…
אני מצליח להיות חלק ממי שמביא משהו מאוד מיוחד לחתונה ולעזור לזוגות להישבע אמונים רק למה שרלוונטי לזוגיות שלהם, זוהי בעצם יופי של אלטרנטיבה
אמנם לחתונה חילונית אין תוקף מבחינת החוק במדינת ישראל, אבל התוכן והחשיבות התרבותית והחברתית לזוג ולאורחים שלהם תהפוך את החתונה לאירוע בלתי נשכח.

alon-harari

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן